Moeten alle zelfrijdende auto’s altijd aan verkeersregels houden?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 mei 2024 at 16:24 door Anna Krasko.
Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #15950
      Anna Krasko
        @akrasko97

        Autonoom rijden door zeer druk dynamisch verkeer, met extreem strakke, complexe en stochastische (zeg maar, chaotische) verkeersdynamiek op voorstedelijke wegen, aansluitend op een open terrein, met absoluut nul verkeersregels in India.

        Autonomous Driving through Very Dense Stochastic Traffic in India (5:59)

        https://www.youtube.com/watch?v=4EJLmIC9cJE

        Dit is de meest rommelige omgeving waarin we onze #autonomousdriving-technologie hebben getest, waarbij we ook veel van de vijandige onderhandelingsscenario’s hebben gepresenteerd tijdens de #autonomousnavigation-taak.

        Deze demo werd gedaan op de Mata Baglamukhi Madir-campus in de stad Nalkheda, in Madhya Pradesh, Indië , en werd gedaan in aanwezigheid van zware politiediensten die ter plaatse waren ingezet, zoals te zien is in onze demo.


        Ons autonome voertuig vertrekt vanuit de tempel met een generieke open omgeving, zonder verkeersregels, met zeer smalle gangen gecreëerd uit barricades voor voertuigbewegingen door de veiligheidstroepen.

        In deze corridor kunnen geen twee voertuigen tegelijkertijd passeren, en het voertuig kreeg de taak om door deze corridor te rijden, terwijl het zich een weg baande van al het verkeer, tweewielers of voetgangers waarmee het te maken kreeg, met een dichte aanwezigheid van fietsen en auto’s aan beide kanten van de weg. Dit vormt een zeer uitdagende omgeving voor #autonomousvehicles.

        Het voertuig verlaat het open gebied en neemt vervolgens de algemene navigatietaak met twee rijstroken over, waarbij zowel statische als dynamische obstakels worden vermeden, voordat het een politiecontrolepost tegenkomt, waar het voertuig moet wachten als de slagboom gesloten is, en verder moet gaan als het open is. Bij het verlaten van de controlepost rijdt het voertuig een verkeerskruispunt op met willekeurig en vijandig rijgedrag van andere voertuigen op de weg.

        Ons voertuig had voortdurend te maken met een zeer rommelige verkeerssituatie, waar andere weggebruikers een willekeurig rijpatroon konden uitvoeren, wat de besluitvorming zeer uitdagend maakte. We hebben de demo gedurende een periode van twee dagen gedaan, waarbij we met succes meerdere (30+) tests in deze setting hebben uitgevoerd.

        Deze demo was opnieuw een hoogtepunt van onze eerdere proeven en demo’s: Kankali Kali Mata-demo, on-road, bidirectionele onderhandelingsmogelijkheden op wegen met één rijstrook, en onderhandelingsmogelijkheden op niveau 5 in een open omgeving, zoals gedemonstreerd in onze Toll-Plaza-demo.

        We hebben het klassieke algoritmische raamwerk voor besluitvorming en bewegingsplanning opnieuw opgeschaald om ons aan te passen aan een dergelijk niveau van dichtheid van obstakels op de weg. Dit raamwerk wordt verder opgeschaald met #reinforcementlearning en #unsupervised #deeplearning bij Swaayatt Robots.


        We zullen hier in de maand juni opnieuw een demo doen, waarin we autonoom verworven vaardigheden demonstreren om de weg vrij te maken voor autonoom rijden op niveau 5 en om het autonomieprobleem op niveau 4 tegen eind 2024 op te lossen.

        #India #AI #SwaayattRobots #deeplearning #autonomousvehicles #zelfbestuurbareauto

    Weergave van 0 reactie threads
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.